Skip to main content

Het idyllische Marken breidt uit met twee moderne werven

 

Nabij de Sportvereniging Marken worden komende jaren twee nieuwe werven gerealiseerd. Met duurzame en betaalbare woningen voor elke doelgroep. Doel is om de doorstroming op de woningmarkt te bevorderen en daarmee een bijdrage te leveren aan de verbetering van de leefbaarheid van het eiland.

Bekijk de website:
ontwikkeling-marken.nl

In opdracht van HSB Bouw en in samenwerking met Pascalle Vonk-Minke, stedebouwkundig/ruimtelijk ontwerper van Sweco hebben we een film gemaakt voor de introductie van een uniek nieuwbouw project op het eiland Marken.

Op een koude en mistige ochtend zijn we naar Marken gereden en hebben daar samen met Pascalle op verschillende locaties opnamen gemaakt waarin zij verteld over het project. De rest van de voice over hebben we opgenomen in de warme voetbalkantine van SV Marken.

Stockbeelden

Voordat we naar Marken gingen wisten we al dat we voor de film ook gebruik zouden gaan maken van stockbeelden (aangekocht beeld materiaal), we hebben daar dus eerst een inventarisatie van gemaakt en op de dag zelf hebben we ons puur gericht op de beelden die nog ontbraken.

Het is duidelijk te zien welke beelden door ons zijn geschoten vanwege de toch wel behoorlijk dichte mist op het eiland die dag. Toch geeft het ook wel een sfeervol beeld van het ‘ruige’ Marken.

Autocue

Dit was ook één van de eerste projecten waarvoor we gebruik hebben gemaakt van een Teleprompter, eigenlijk niets meer dan constructie waarin spiegelglas in een hoek van 45 graden gekanteld wordt zodat we door het glas heen kunnen schieten en de spiegel zelf de reflectie weergeeft van een iPad die er onder ligt. Door gebruik te maken van een Teleprompter App op de iPad waarin we het script hebben ingeladen kon Pascalle haar tekst dus in de spiegel zien terwijl ze recht in de camera keek. In eerste instantie komt het misschien wat intimiderend over maar al snel is het ontzettend prettig omdat je niet meer hoeft na te denken over wat je wilt zeggen maar je vooral kunt focussen op hoe je het wilt zeggen.

Vind je 't leuk om zo nu en dan een case of whitepaper te ontvangen?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.

  • Hidden
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.