Poëtische campagne voor woonwijk Waterrijk Boskoop

Over Waterrijk Boskoop

Ruimte, water en groen

De locatie wordt verspreid over meerdere jaren in fases ontwikkeld; in totaal omvat het plan 444 woningen van allerlei woningtypen. De wijk krijgt daarmee een heel gevarieerd en ‘natuurlijk’ aanzien. Elke straat heeft meerdere soorten en formaten woningen. Ook de begroeiing is natuurlijk. Overal langs de oevers groeien voor het Hollandse waterlandschap zo kenmerkende planten en bloemen, zoals de paarse kattenstaart, gele lis, biezen en moerasspirea.

De opdracht

Waterrijk Boskoop

Een prachtige nieuwbouwwijk die op dit moment midden in het Groene Hart van Nederland in fases wordt ontwikkeld

Smit’s Bouwbedrijf realiseert er maar liefst 440 woningen. Comfortabele rijwoningen met tuinen aan het water, luxe twee-onder-een kappers, vrije kavels en appartementen.

Aan Sixtyseven de vraag om een projectidentiteit te ontwerpen, een langlopende campagne te bedenken en een mediaplan te maken om deze woningen onder de aandacht te brengen van potentiële kopers.

Onze aanpak

De stad of het land?

Je moet van goeden huize komen om deze doelgroep te prikkelen. Ze weten wat ze mooi vinden en ze maken hun eigen keuzes. Vertellen dat het heel leuk is om in Waterrijk Boskoop te wonen? Dat maken ze zelf wel uit.

Daarom hebben we de campagne ingestoken op de strijd tussen hoofd en hart. Met mooie sfeerbeelden appelleren we aan de dromen die mensen in deze fase van het leven nu eenmaal hebben. Het verlangen naar een rustiger bestaan, naar licht en lucht, meer comfort ook. Naar een plek waar ze hun kinderen fijn kunnen laten opgroeien. Maar we geven ook ruimte aan de twijfels: over wonen in de provincie, over files naar de stad en wat zo’n stap betekent voor hun carrière. Een herkenbaar en geloofwaardig verhaal om stille dromen aan te wakkeren.

“Met een logo en een projectwebsite doe je geen gebiedspromotie.
We hadden een campagneplatform nodig voor de komende vier jaar. “

Waterrijk Boskoop

Waterrijk ontdekken met een eigen magazine

Geen verkoopbrochure maar een sfeervol lifestylemagazine over wonen in het Groene Hart.

Het magazine werd verspreid op relevante plekken via het netwerk van City Dogs van Boskoop tot Rotterdam Airport. Een digitale marketing strategie met als meest belangrijke aanjager een doelgroepgerichte Facebook-campagne gericht op de vier grote steden leidde daarbovenop tot ruim 350 aanvragen in een periode van 6 weken.

Om de leeswaarde van het magazine te checken werd hierin een trigger opgenomen om Boskoop eerst eens te beleven door kans te maken op een overnachting in de leukste Bed & Breakfast van Boskoop. Meer dan de helft van de aanvragers heeft hier aan meegedaan.

Optimale beleving in minder dan één minuut

We ontwikkelden een serie van 5 sfeervolle commercials, korte clips over het Stadtelanders-gevoel. Geen standaard promotiefilmpje waarin de loftrompet wordt gestoken over Boskoop, maar poëtische portretjes gefilmd door filmmaker Frits de Beer. Een vrouw in een café in de stad, een man in een bootje tussen de weilanden. De hectiek van de stad afgezet tegen de romantiek van het Groene Hart. Met alleen een voice over, alsof we meeluisteren met hun gedachten, hun dromen en hun dilemma’s. We geven ruimte aan de verlangens en over alle twijfels schuift een beeld van heerlijk buiten wonen…

01: Landschap

02: Varen

04: Dorp waterkant

03: Café

05: Stad

RTL woonmagazine

Een ander voorbeeld van videomarketing: een redactioneel item in RTL LifestyleXperience over wat er allemaal komt kijken bij het ontwikkelen en bouwen van een nieuwbouwwijk zoals Waterrijk Boskoop.

Website in stijl

De beleving op de website sluit aan bij die uit het magazine en de commercials. Een echte projectsite, maar met een stijlvolle look & feel, met veel aandacht voor details.

Van buitenreclame
tot e-mailmarketing

Naast de inzet van het magazine, videomarketing, e-mailmarketing en Facebook hebben we rond belangrijke momenten zoals ‘Start Verkoop’ en ‘Kijkdagen’ ook gekozen voor de inzet van meer traditionele middelen als bouwborden, reclameborden, flyers en advertenties.

Acht tips om méér resultaat uit je vastgoedcampagne te halen

Weten hoe je zelf meer resultaat behaalt met je volgende project? Download dan ons whitepaper. Hierin geven we acht tips waarmee je zelf aan de slag kunt.

Download de whitepaper

Vind je 't leuk om zo nu en dan een case of whitepaper te ontvangen?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.

  • Hidden
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.