Skip to main content

De woningmarkt is overspannen. Woningen lijken zich als vanzelf te verkopen. Is vastgoedcommunicatie daarmee overbodig geworden? Of toch niet? Welke meerwaarde kan vastgoedcommunicatie hebben bij het profileren en promoten van je woningen in deze verkopersmarkt? Op die vraag geeft Martin de Reus, expert in vastgoedcommunicatie, antwoord.

Martin de Reus
vastgoedcommunicatie-expert

Goede vastgoedcommunicatie levert hogere verkoopprijs op

“Uitstraling blijft leidend, altijd”, begint De Reus zijn verhaal. “Ook in de huidige markt waarin kopers het lastig hebben, is de manier waarop woningen gepresenteerd worden nog steeds een beslissende factor voor kopers. Ik hoor regelmatig dat projectontwikkelaars of projectmanagers het niet nodig vinden om te investeren in vastgoedcommunicatie. Woningen verkopen toch wel, dan is het toch zonde van het budget en de moeite? Natuurlijk vraagt vastgoedcommunicatie om een investering, maar het levert je nog veel meer op. Want een betere profilering van je project kan ervoor zorgen dat je meer voor je woningen kunt vragen. Heeft je project de juiste uitstraling, dan stijgt het figuurlijk en daarmee ook letterlijk in waarde. En dan stellen die kosten voor communicatie en marketing maar weinig voor.”

Geen hit and run, maar bewezen trackrecord

De Reus vervolgt: “Mooie artist impressions van de woningen, een eigen herkenbare projectstijl, een levendig verhaal over de woningen, de wijk en de nabije omgeving. Daarmee heb je munitie in handen om woningen succesvoller en voor een hogere prijs te verkopen. Eventuele minpunten van de woning of vooroordelen over bijvoorbeeld de buurt kun je met communicatie wegnemen. Dus hit and run? Niet als je het mij vraagt. Ook omdat het op de langere termijn niet verstandig is. De woningmarkt zal ooit weer een kopersmarkt worden. Ga je nu respectvol met kopers om dan bouw je vertrouwen op, word je als vanzelf sympathiek gevonden en investeer je in die lange termijn. Simpelweg, met een degelijk trackrecord trek je onderaan de streep aan het langste eind.”

Een vastgoedcommunicatiebureau haalt de druk van je schouders

Schakel je voor je communicatie een gespecialiseerd vastgoedcommunicatiebureau in, dan verlaag je ook de druk voor jezelf. Want bij de voorbereiding en realisatie van je project komt veel kijken. De Reus: “Een ervaren vastgoedcommunicatiebureau ontzorgt je door je telkens een stap voor te zijn. Dat geeft veel rust. Zo’n bureau kijkt naar de doelgroep van de woning, maakt planningen, zorgt voor een passend logo en bijbehorende projectstijl, schrijft teksten met beleving, bedenkt slimme campagnes, regelt kwalitatief drukwerk en organiseert de start verkoop.”

Een ervaren vastgoedcommunicatiebureau ontzorgt je door je telkens een stap voor te zijn. Dat geeft veel rust.

Leads of potentiële verkopers?

“Niet minder belangrijk zijn de tools waarmee enkele gespecialiseerde vastgoedcommunicatiebureaus werken. “Die tools kunnen op basis van data leads kwalificeren”, legt De Reus uit. Wie is er slechts geïnteresseerd en wie is er daadwerkelijk een potentiële koper? Met die tools bouw je zekerheid in om je woningen straks met succes te verkopen.”

Investering loont de moeite

De Reus benadrukt nog eens dat er alles aan gelegen is om je project goed voor het voetlicht te krijgen. “De markt kan dan wel overspannen zijn, maar kopers blijven kritisch en zullen altijd voor kwaliteit en deskundigheid kiezen. Met de juiste communicatie gaat je project leven. En het helpt ook weer voor volgende projecten. Want pak je vastgoedcommunicatie professioneel aan, dan heb je er een dijk van een referentcase op je website bij.”

Sparren over jouw project?
Neem contact op

Vastgoedcommunicatie doen we al zo’n 30 jaar. Werk je met ons samen dan zijn we je vaak een stap voor en verrassen je door onze ervaring. Heb je op dit moment een project in voorbereiding of wil je alvast kennismaken? Bel of mail mij.

Of stuur een bericht via onderstaand formulier.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.